NA Forum » NA Forum - ESP Lampan lyser - Tväraccelerationsgivare G200 

Gå till det första olästa inlägget i denna tråd Information om denna avdelning*Trådat visningslägeSortera efter datum*

ÄmneESP Lampan lyser - Tväraccelerationsgivare G200    
Postad av Pelle_E
Datum2009-03-08 23:20

Hej,

Har en Audi TT 1.8T från -00 det är den framhjulsdrivna med 180 hk motorn. Har haft bilen sen ny och den har nu gått 8000 mil.

Sen en tid tillbaka har ESP lampan börjat lysa konstant. Jag har en god vän som jobbar som mekaniker på Audi/Volkswagen.

Vi kollade bilens minne med datorn på hans jobb.

Den fick upp följande 2 fel:

01423 057
Sensor för tväraccelaration - G200
Elektriskt fel i strömkretsen

01423 027
Sensor för tväraccelaration-G200
Orimlig signal
Sporadiskt uppträdande fel

Min vän trodde då att det var tväraccelarations givaren G200 som skulle bytas, en sådan beställdes och monterades i. Dock utan att det hjälpte, dvs inget fel i denna delen. Felen går inte att radera med datorn utan kommer upp direkt igen, detta även efter delen var bytt.

Någon som varit med om något liknande? Vad kan vara fel? ABS:en funkar som den skall. Vi har letat och mätt överallt och kan inte hitta något. Vi har haft ur alla säkringar och mätt och kollat så att de fungerar.

Hoppas att någon har någon ide vad som kan vara fel. Jag har använt sökfunktionen på detta forum men inte hittat något som kan hjälpa mig vidare.

Mycket tacksam för svar!

Mvh

Pelle

Ämne Hej, Skulle vara vilja ge er lösningen på  [Sv: Pelle_E]  
Postad av Pelle_E
Datum2009-03-31 21:24

Hej,

Skulle vara vilja ge er lösningen på mitt problem. Jag kollade med LF som kunde tänka sig att ta detta på försäkringen trots att bilen är över 8 år gammal. Detta pga att felet visat sig innan bilen var 8 år gammal.

I vilket fall så lämnades bilen in på verkstad för att få problemet löst.