NA Forum » NA Forum - Vilka kamaxlar?? 

Gå till det första olästa inlägget i denna tråd Information om denna avdelning*Trådat visningslägeSortera efter datum*

ÄmneVilka kamaxlar??    
Postad av sjovold
Datum2011-12-25 18:01

Tjena håller på å bygger en S2 som ska gå på strippen (ca 900-1000hp) men nu är det kamaxlarna ja inte blir klok på vissa kör med 7A å andra med catcams men vilka tror ni ja ska ha??

Kommer köra med en SC6766 på ett uppborrat 2,2 block, annat insug, å 3,5" avgas

Vad tror ni? väldigt tacksam mot tips m.m.

Mvh
//Markus

Ämnehmm.. kammar.  [Sv: sjovold]  
Postad av jockeaudi
Datum2012-01-06 22:02

hej Markus
jag e nyfiken på vilket avgashus du tänker använda då jag själv köpt 6766H med T4 .81A/R för gata, men tänkt byta upp till 0.96A/R efter kam byte.
Allt efter Jonus i norges rekomendationer.Senare i sommar blir det jonus kammar Han har ,jag tror, 8 olika beroende på trimningsgrad.

mvh:jocke /hallOnbåten

ÄmneTjena Ja kommer köra med T3 å .82 A/R så vi får  [Sv: jockeaudi]  
Postad av sjovold
Datum2012-01-06 23:09

Tjena
Ja kommer köra med T3 å .82 A/R så vi får väll se hur de går..

Okej vad är det för spec på dom kammarna då?

Kom dock på en sak till när är de "dags" att bygga om till mekaniska lyftare å varför gör man de när man har lite vassare kammar än normalt??

Ämnevisseligen går det plocka ganska mkt med 7a men  [Sv: sjovold]  
Postad av zlobo
Datum2011-12-27 22:10

visseligen går det plocka ganska mkt med 7a men dessa är gjora för hydraliska lyftare. du kan be enem eller ngt annat företag slipa om dom för mer durration, annars är det cat cams som gäller runt 280 grader skall räcka, tror däremot du kommer bottna 6766 innan.

ÄmneTurbon tror ja räcker, vet en som ha bromsat  [Sv: zlobo]  
Postad av sjovold
Datum2011-12-28 07:42

Turbon tror ja räcker, vet en som ha bromsat 843WHP i en audi med en 6765a så ja tror nog att 6766an räcker åt mig..

Ja ett par lite vassare catcams kanske skulle vara på sin plats altså??

*Trådat visningslägeSortera efter datum*

http://www.scstyling.com/falgar-dack

This forum is powered by UBBthreads.
Intensively modified by NordicAudi