NA Forum » NA Forum - "Vilket" ljudsystem har jag i min bil? 

Gå till det första olästa inlägget i denna tråd Information om denna avdelning*Trådat visningslägeSortera efter datum*

Ämne"Vilket" ljudsystem har jag i min bil?    
Postad av Quattro_Patrik
Datum2012-07-24 18:17

Hejsan

Jag har en Audi A4 1.8TS Quattro årsmodell 04/05? tillverkad 04. I min bil sitter det Audi Concert II (antar jag) samt 10 st högtalare tror jag, 1st mellanregister / bas-högtalare och 1 diskant-högtalare i varje dörr = 8 st, samt en högtalare vid framrutan och (antagligen) en baslåda där bak = 10st. Det är väldigt bra ljud i bilen men jag antar att detta paket inte är något Bose-paket som jag vet Audi använde / använder i sina 10 högtalarpaket?

Är nämligen intresserad av att installera en lite ordentligare baslåda att ha i bagageluckan, inte för att jag är en ungdom och tycker det är fränt att förstöra alla låtar med överdriven bas, utan för att just nu får de större högtalarna jobba väldigt hårt när fylligt ljud spelas på relativ hög nivå (men inte överdriven nivå) ...den basen slår över ibland och jag hör att det kommer ifrån dörrarnas högtalare. Sitter orginalbasen gömd i bagageluckan? Tänkte om man kunde koppla ur den och ta strömen som går till den och använda i den nya basen?

Tacksam för alla svar!

/Mvh Patrik

Audi A4 1.8TS 190hk Prosport

ÄmneJag hade en sån fast med Bose högtalarna (står  [Sv: Quattro_Patrik]  
Postad av NogaroS4
Datum2012-07-24 23:42

Jag hade en sån fast med Bose högtalarna (står Bose på gallerna om det är det). I den fanns en bas bak på högra sidan i skuffen(en avant). Jag gjorde det smidigt för mig och skaffade en sub med högnivå ingång samt autostart när den fick signal/ström. Sen tog jag strömmen ifrån 12volts uttaget bak. Ja, en del säger nog att man inte skall göra det... Men sitter 30amp säkring på det uttaget och för en mindre subbas funka det ok och var lätt att bara plugga ur det hela med snabbkopplingar. Skall du ha "herrejösses ljud" så dra separat ström bak såklart.

http://www.garaget.org/?car=298329

*Trådat visningslägeSortera efter datum*

http://www.scstyling.com/falgar-dack

This forum is powered by UBBthreads.
Intensively modified by NordicAudi